Ettevõtte kohta netis leitav info peab olema võimalikult ajakohane, sest praeguseks teevad juba vähemalt pooled kliendid oma otsused just otsingutest leitud info ja tagasiside põhjal. Reaalse kontaktini eelmainitud info põhjal tihti ei jõutagi. Halb kogemus saadakse näiteks mõne halvustava kliendikommentaari põhjal mingist suvalisest internetikeskkonnast. Mõistlikum on omada kontot kõigis suuremates kanalites, isegi, kui oled turundamisel passiivne.
Reeglina pritsib klient sappi mõnel su enda sotsiaalmeedia kontol, kui tal on see võimalus. Siis saad talle kiiresti vastata, kompromisse pakkuda. Kui Sul pole kontosid, teeb klient seda suvalises foorumis, kus on kõike tunduvalt raskem kontrollida. Kontod annavad võimaluse kiiresti reageerida, ennetavast turundamisest rääkimata. Põhitöö vajab ka tegemist? Loomulikult. Suurte jamadega tegelemine võtab rohkem aega kui jamade ennetamine. Kõigi kanalite haldamise võimalus ühes kohas on selle juures suureks abiks.
Kontrolli oma ettevõtte digitaalset nägu, sest homme võib olla juba liiga hilja!
Internetist lahendusi otsivate klientide jaoks käib kõik kohe. Võidab see, kes kiiremini vastab, kui teenus ei ole just ultraeksklusiivne. Meilidele, tšätile või mis tahes digikanalitest tulevale infole tuleb vastata kohe, olgu siis reede õhtu või pühapäeva hommik. Kuna info Su ettevõtte kohta liigub väga kiiresti, on tähtis, et see info Su tegevust ei pidurdaks. Google’it usaldatakse rohkem kui Sind. Või noh, ega keegi ei küsigi Sinult otse, kui Google on juba kõik öelnud. Või kommentaatorid.
Väärinfo nullib kõik
Millal on Su restoran avatud? Google ütleb: praegu on. Klient tuleb kohale, aga tegelikult ei ole restoran avatud. Võid täiesti kindel olla, et esimene emotsioon elatakse välja internetis. Kas oma kontole või mõnele arvamusi ühendavale platvormile. Õige info on tänapäeval kõigi normaalne ootus. Mitte ükski platvorm ei takista Sind sisestamast õigeid aegu, eriti lihtne on see siis, kui saad igale poole info sisestada ühest kohast. Eri platvormide pidevad arendused ja uuendused ongi tüütud, tihti ei tee nad Su elu lihtsamaks, nad ei toeta Sinu äri. Seepärast on jällegi mõistlik hallata kõike ühest kohast.
Kustuta virtuaalseid tulekahjusid
Võid end ju sotsiaalmeedia turundussõnumite välja mõtlemiseks kokku võtta, aga sellest ei piisa. Just klientide tagasisidele tuleb reageerida kiiresti ja õigesti. Positiivse tagasiside eest tänad, negatiivsele annad sisulise vastuse.
“Soovisin külastada restorani ajal, kui see pidi olema avatud, kuid leidsin eest suletud ukse. Ei mingit selgitust. Kui klientidesse suhtumine selline on, siis ega kulinaarne kogemuski parem saa olla. Mõru maitse igal juhul suus.”
Jah, nii on, kui standardiks on interneti usaldamine, pole adekvaatne vastus, et meie ajal helistati ja küsiti üle ning kõik sarnased mõttekäigud. Süüdi pole keegi peale Sinu. Oleksid pidanud igale poole lisama õiged lahtiolekuajad.
Kui aga sellise tagasiside saad, oleks mõistlik, kui see on Su enda ettevõtte kontol. Saad vabandada ja põhjendada. Palju valusam on, kui sama tagasiside rühib otsingumootorite tippu kusagilt suvaliste foorumite või sotsiaalmeedia postituste kaudu. Seda enam ei summuta.
Lisaks tagasisidele on tähtis ka see, milliseid pilte inimesed Sinu ettevõttega seoses internetti postitavad, sest need võivad olla ka täiesti teemavälised või isegi mainet kahjustavad. Ka fotosid tuleb hallata, edastades vastavale platvormile teate ebasobivast pildist ning soovi, et see eemaldataks. Jällegi, kui Sul on platvormil profiil, on kõik palju lihtsam. Halda seda ka, on muresid veel vähem.
Ära raiska aega keerulise asjaajamise peale
Kõik on muutunud. Aega reageerimiseks enam ei ole. Koroonakriis tegi aja väga kiiresti uueks. Kõik need muutused, mis oleksid muidu juhtunud kümne aastaga, toimusid kahe koroonakevadega. Miski on justkui tagasi pöördunud, aga paljud asjad ei ole. Sinu oskused pole enam Su põhiargumendiks. Inimesed ei jõua enam Sinuni sarnaselt varasemaga. Nad saavad piisavalt infot Su kohta juba varem. Sinu valik on, kas kontrollid kõike seda võimaluste piires või ei püüagi seda teha?
Pidevad muutused eri platvormide ülesehituses ajavad halliks. Õpid selgeks ja juba kuu möödudes on kõik uus. Kõiki platvorme haldava teenuse puhul ei pea pidevalt otsima, kust mida muuta, Sinu tehtud muutused jõuavad automaatselt õigesse kohta. Sa ei pea olema digiturunduse spetsialist. Saad anda edasi infot, mida vaja ja teha oma tööd. Bürokraatia, verifitseerimised ja tüütud küsimused võid põhimõtteliselt ära unustada. Nii ei tule kadalippu iga muutuse korral uuesti läbi teha.
Google, Apple, Facebook — kuidas sotsiaalmeedias järjel olla?
Iseturundaja.ee paneb kõik linnukesed Su eest kastidesse ära. Väga palju on neid, kes oskavad midagi hästi, aga kõikvõimalike ankeetide täitmist peavad peavaluks. Sina sisestad info, mis suunatakse eri platvormidel õigetesse lahtritesse. Levinumad sotsiaalmeedia kanalid, otsingumootorid ja navigeerimissüsteemid on kaetud.
Märgatav ajakulu ja õige ajastus ning olukordadele reageerimine panevad tavalisele tööinimesele peale korraliku pinge. Iseturundaja.ee mõte on neid pingeid maha võtta. Eriti pärast koroonakevadeid on paljud meist avastanud, et tavapärane müügitehnika enam ei toimi. Kõik tuli väga järsku. Sarnased muutused pidanuks tulema kümnendi, mitte kahe aasta jooksul. Targemad ja jõukamad meist suutsid reageerida kohe. Aga nüüd on selge, et muutusi pole enam kuhugi edasi lükata. Iseturundaja.ee võimaldab infot korraga muuta Google’iga seotud platvormidel, aga ka Apple’iga seotud keskkondades. Kokku enam kui 20 digikanalis!
Ära unusta liikleja loogikat
Waze ja Google Maps on mõne inimese igapäevased tööriistad. Tee oma konto ka selles vaates korda, et inimene jõuaks Su ettevõtte nime sisestades õigesse kohta ja saaks enne õige info. Seda infot peaks olema rohkem, kui ainult ettevõtte nimi. Lisaks on tähtis, et korrektne info oleks kuvatud ka meie sõidukitesse integreeritud navigatsiooniseadmetes, mis töötavad näiteks Ndrive’i või Here’i platvormidel.
Ära loovuta kliente!
- Kellaajad
- Kontaktandmed
- Asukoht
- Postitused
- Klientide kommentaarid
Need on peamised andmed, mille põhjal kujuneb Sinu ettevõtte digitaalne visiitkaart. Paljusid neist saad suunata, kui võtad kätte ja sellega tegeled. ISE digiturunduse tööriist on Sulle abiks, siis kui Sa ei soovi igal platvormil kõike eraldi teha. ISE säästab märkimisväärselt Su aega ja võimaldab keskenduda põhitööle.
ISE turundustööriist nüüd Zone+ rakenduste seas
Zone kliendid saavad ISE digiturunduse tööriista kasutusele võtta Zone+ rakenduste seast. Rakenduse abil saad oma ettevõtet puudutava kõige olulisema info internetis, navigatsiooniseadmetes ja mobiilirakendustes kiiresti kättesaadavaks teha, sest ISEturundaja võrgustik hõlmab endas rohkem kui 20 digikanalit. Nende seas on populaarseimad otsingumootorid, sotsiaalmeedia- ja navigatsiooniplatvormid.
ISE rakenduse paigaldamiseks tee nii:
- logi MinuZone kasutajaliidesesse
- vali ülemiselt menüüribalt Zone+
- klõpsa sinisele nupule Lisa rakendus
Uues aknas avanevas vaates saad ISEturundaja rakenduse paigaldada kas koheselt või soovi korral selle kohta rohkem infot ammutada. Veelgi täpsemat infot ja juhised ISE digiturunduse tööriista kasutamise kohta leiad siit.
Rakendus on tasuline ning soovi korral saad igakuise lisatasu eest iseturundaja.ee tiimi poolt ka tuge ning abikätt.
Artikkel pärineb Zone’i blogist ja selle autoriks on ISEturundaja.ee.