Vastavalt Hootsuite ning We Are Social 2020. aasta algul välja tulnud digitaalsele raportile on kõige külastatum veebileht Eestis jätkuvalt maailma kõige populaarsem otsingumootor Google. Meie Google’i poolt sertifitseeritud kontohaldur on kokku pannud soovitused, milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam.
Aina kasvav digitaalsete tööriistade kättesaadavus ning pidev konkurents nõuab ettevõtjalt suuremaid pingutusi oma kuvandi parandamiseks otsingutulemuste järjestuses. Lisaks ettevõtte enda huvile on ka Google’i algoritmidele oluline hea reklaam. Google’i jaoks on kõige olulisem kasutaja, kes tema otsingumootorit kasutab, mistõttu kuvatakse kõik otsingutulemused vastavalt sellises järjestuses, mis on kõige olulisem just kasutajale. Sama tõde kehtib ka Google’is nähtava reklaami ostmisel.
Milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam?
Uuendatud tekstiga reklaamide formaadid
Eelmisel aastal tegi Google tekstreklaamidele täiendava uuenduse. Kui seni koosnesid laiendatud tekstreklaamid kahest kuni 30-tähemärgilisest pealkirjast ning ühest kuni 90-tähemärgilisest kirjeldusest, lisandusid 2019. aasta augustis veel üks pealkiri ning kirjeldus. Ühelt poolt annab uuem reklaamiformaat ettevõtetele võimaluse kuvada oma reklaame suuremal reklaampinnal Google otsingutulemustes.
Teiselt poolt tuleb näha rohkem vaeva, et piisavalt konkurentidest eristuda. Tuleb meeles pidada, et alati ei pruugita kolmandat pealkirja või teist kirjeldust kuvada. Kõige rohkem sõltub lisavälja kuvamine seadme ekraanisuurusest, mistõttu ei tasu kõiki kolme pealkirja alati viimase tähemärgini täis kirjutada. Olulisemaks on muutunud läbimõeldud ning õige eesmärgiga reklaamtekst. Kuna laiendatud tekstreklaamides kolmas pealkiri ei pruugi alati kuvatud olla, on mõistlik vajalik info ning üleskutse kaasata esimesse kahte pealkirja. Kolmandasse pealkirjavälja tasub jätta toetav sõnum või usalduse tekitamiseks tuntuma brändi puhul vastav kommunikatsioon.
Lisaks eelnevale reklaamiformaadile on otsingureklaamides võimalik kasutada ka masinõppel põhinevaid automaatselt kohanduvaid tekstreklaame ( inglise keelne lühend RSA sõnast Responsive Search Ad). RSA reklaamid vahetavad pealkirjade ning kirjelduste kombinatsioone automaatselt vastavalt kasutajatelt saadud signaalidele, kuid sisend pealkirjade ja kirjelduste näol tuleb inimestelt. Antud formaadis on võimalik lisada kuni 15 pealkirja ja 4 kirjeldust ning Google’i masinõpe leiab kõige paremini töötavad kombinatsioonid vastavalt kasutaja otsingule. Google soovitab ühes RSA kampaanias kasutada vähemalt 5 erinevat pealkirja, mis sobivad üksteisega järjekorrast sõltumata.
Hoia fookus inimesel
Märksõnade kasutamine reklaamtekstides on oluline ning mõjutab positiivselt Google’i otsingureklaamide kvaliteediskoori. Kvaliteediskoor on Google Ads reklaamiplatvormil reklaamide, märksõnade ja sihtlehtede prognoositav kvaliteet, mis mõjutab otseselt reklaami positsiooni ning kujundab kliki hinda. Mida parem on kvaliteediskoor, seda parema positsiooni saab reklaam otsingutulemustes ning seda soodsamaks kujuneb klikihind. Kui aga märksõnad korduvad reklaamtekstis liiga tihti, muutub see inimese jaoks häirivaks ning hoiab külastusest pigem eemale.
Tuleb leida õige tasakaal, et otsingualgoritmid oleksid reklaamikvaliteedi osas rahul ning inimestele oleks meeldiv reklaami lugeda, sest lõpuks tahame ju inimest meie kodulehte külastama.
Lisaks märksõnade kaasamisele on tähtis, kuidas reklaamtekst on kirjutatud. Oluline on siinkohal mõelda kasutaja lõppeesmärgi peale – mis on tema otsingumotiiv antud märksõnale? Mis valupunktile ta lahendust otsib?
Kui mõtleme vastata kasutajale sama küsimusega ehk probleemiga, ei pruugi tulemus kõige parem olla. Seetõttu tasub oma reklaamtekstiga peegeldada kasutaja lõppeesmärki. Personaalne lähenemine on oluline ning võimalik teostada ka otsingureklaamides. Siin kehtib üks levinud inglise keelne ütlus: „The second-best word is “you.” The best word is the customer’s name.“ („Teine parim sõna on „sina“. Kõige parem sõna on kliendi nimi.“) Täna me kliendi nime otsingureklaamis kaasata veel ei saa, kuid oma reklaamtekstides refereerides sõnadega „sina“ või „teie“ pakume inimesele reklaamis personaalsemat lähenemist, mis omakorda mõjutab reklaami toimivust positiivselt.
Ajakohased ning hüperlokaalsed reklaamid
Häid tulemusi toovaid reklaamtekste tuleb ka ajas muuta ning jälgida, et need oma kehtivust ei kaotaks. Selleks tasub enne jõule mõelda oma sooduspakkumised üle ning lisada otsingureklaamidele vastavad pakkumislaiendid. Peale jõule tuleb kindlaks teha, et laiendid ei oleks enam aktiivsed.
Suurem mõju avaldub lokaalsetes reklaamides, milles kasutatakse ka asukohalaiendit, mis kuvab müügikoha aadressi, lahtiolekuaegu ning klikkimisel ka asukohta Google Maps kaardirakenduses. Asukohalaiendi kaasamiseks tuleb esmalt seadistada ettevõtte Google My Business konto ning seejärel linkida see Google Ads reklaamikontoga. Kui müügikohti on mitu, tasub lisada kõik asukohad oma Google My Business kontosse.
Seejärel kuvab Google Ads asukohalaiendi vastavalt kasutaja asukohale kõige lähedasema müügikoha. Nii võimaldame kasutajale tekitada tunde, et tema probleemilahendus on nurga taga. See mõjub positiivselt ka Google’i reklaami positsioonile – Google tahab oma kasutajale jagada kõige relevantsemat sisu. Lokaalsust saame enamgi rakendada, kui jagame oma reklaamid ja märksõnad kampaaniatesse, mis on sihitud erinevatesse asukohtadesse ning kasutame reklaamtekstides asukohapõhiseid sõnumeid.
Saidilingid kui kasutamata potentsiaal
Google märksõnareklaamide pikkus on piiratud, mistõttu on konkurentsis püsimiseks oluline kasutada kõiki võimalusi suurema reklaampinna katmiseks otsingutulemustes. Saidilingilaiendid kuvatakse reklaamteksti all ning võimaldavad ettevõtjal pea lõputult katsetada erinevaid üleskutseid ja maandumislehti. Laiendid kuvatakse kõikides seadmetes ning arvutikasutajale tihtipeale koos kirjeldusega. Kuigi klikk maksab sama palju nagu reklaamile vajutades, motiveerib kasutaja otsingukavatsusele samastuv saidilingilaiend rohkem kodulehte külastama ning soovitud tegevust sooritama.
Hirm ilmajäämise ees
Eripakkumiste kommunikeerimiseks on reklaamtekstides võimalik kasutada ka lisanduvaid funktsioone. Üheks selliseks võimaluseks on pöördloenduse funktsioon, millega saame kasutajat ärgitada kiiremale tegevusele. Pöördloenduse funktsiooniga määrame kuupäeva ning kellaaja, millal see lõppeb ja reklaamtekstis kuvatakse aeg vastavalt sellele, mis ajahetkel kasutaja otsingut teostab. Näiteks 3 päeva enne pöörloenduse lõppu kuvatakse reklaamtekstis 3 päeva ning 15 minutit kuvatakse reklaamtekstis samuti 15 minutit.
Kokkuvõtteks
Reklaamtekstide koostamisel tasub meeles pidada, et need on loodud inimese tähelepanu püüdmiseks. Kuigi märksõnade tihe kasutus võib otsingumootorite algoritme lühiajaliselt rahuldada, jääb inimesele antud kirjapilt tõrjuvaks. Inimesele tuleb peegeldada lahendust tema probleemile, läheneda võimalikult personaalselt ning tekitada tunne, et lahendus on ligidal. Seda kõike on võimalik lahendada erinevate reklaamiformaatide ning reklaamilaienditega, kuid arvestama peab ka piirangutega, et sõnum saaks võimalikult kompaktselt edastatud. Konkurendil on täna täpselt samad võimalused, mistõttu ei tasu otsingureklaame unustusehõlma jätta, vaid pidevalt ajakohastada vastavalt hooajale ning võimalustele. Kõik uuendused ning reklaamilahendused ei pruugi aga kõigile sobida, seega pidev katsetamine ja tulemuste võrdlemine määrab lõpuks selle, kas ettevõte on otsingutulemustes esimesel või viimasel positsioonil.
Võta meiega ühendust ja räägime, kuidas me Sinu ettevõtte Google’i reklaamide abil kliendini viime.