Järgnevas artiklis on välja toodud kümme kõige olulisemat ja samas ka lihtsat sammu, kuidas ettevõte saab enda konto võimalikult apetiitseks teha – nii partnerite, potentsiaalsete uute töötajate, kui ka klientide jaoks. LinkedIn on sotsiaalmeedia kanal, mis on keskendunud just ettevõtetele ja tööturul aktiivsetele inimestele. Ettevõtja peamisteks võimalusteks on luua enda ettevõttest meelepärane imago ning tegeleda ka uute töötajate ja partnerite värbamisega. Seetõttu on eriti oluline, et ettevõtte kontole jõudvale inimesele jääks hea esmamulje.
1. Lae üles hea kvaliteediga profiilipilt ja kaanepilt
Visuaal loeb – seda märkab ettevõtte profiilile jõudnud inimene esimesena. Ilma ettevõtet iseloomustavate piltideta liigub profiilile sattunu tõenäoliselt kontolt minema. Seega lae üles profiilipilt, soovituslikult ettevõtte logo, mille suurus on 400 x 400 px. Profiilipildi kohal oleva kaanepildi puhul on rohkem võimalusi mängulisuseks – sinna võid lisada näiteks slogani, ettevõtet iseloomustava mustri, foto kontorist või midagi muud, mis annab edasi ettevõtte olemust. Kaanepildi suurus olgu 1128 x 191 px (ratio 4:1). Maksimaalne faili suurus, mida LinkedIn aktsepteerib, on 8 MB. Lae üles nii suure mahuga pildid kui võimalik (kuid õigetes mõõtudes) – nii on kvaliteet tagatud.
Ära lae täpselt samu faile üles LinkedIn’i, mida ettevõte kasutab teistes sotsiaalmeedia kanalites (näiteks Facebookis). Profiili-ja kaanepilt peavad vastama LinkedIn määratud suuruste nõuetele. Vaata pärast piltide üles laadimist, kuidas näeb profiil välja nii arvuti-, kui ka mobiiliekraanil – ega profiilipilt kata kaanefotol midagi olulist ära?
Näide:
2. Mõtle välja selge ja silmapaistev tunnuslause (tagline)
Mis on see lause, mis võtab kokku ettevõtte tegevusvaldkonna, pakutavad teenused / tooted ja annab edasi ka ettevõtte iseloomu? Kui sellist lauset ei ole veel olemas, siis tee ettevõttesisene konkurss ja leia parim lause, sest see on väga oluline. Kui profiili külastaja on profiili-ja kaanepildi üle vaadanud, liigub ta silm järgmisena profiilipildi all olevale lausele, mis annab selge ülevaate ettevõtte tegevusalast. Selle teksti pikkus saab olla 120 tähemärki.
Soovituslik on luua tekst inglise keeles, sest LinkedIn on peamiselt inglisekeelne keskkond ning ka partnerite, uute töötajate otsingutel on oluline olla avatud välismaalastele.
Näide:
3. Kirjuta informatiivne, kuid huvitav ja arusaadav lõik “Meist” (“About”)
Kui ettevõtte tunnuslause äratas huvi, liigub külastaja tõenäoliselt lugema ka “About” sektsiooni. See on koht, kus saad 2000 tähemärgiga tuua välja kogu olulise info, mida lugeja võiks ettevõtte kohta teada. Et see ei oleks liialt kuiv lugemine, on soovituslik ka see tekst teha võimalikult lihtsalt loetav ja kaasahaarav. Mõtle teksti kirjutades, millist rolli kannab ettevõtte jaoks LinkedIn profiil – kas see on potentsiaalsele töötajale, partnerile või kliendile – ning loo tekst sihtgrupi huvidele mõeldes.
Abiks teksti kirjutamisel võib olla nendest küsimustest:
- Millega ettevõte tegeleb?
- Kus ettevõte asub?
- Milliseid tooteid / teenuseid ettevõte pakub?
- Millised on ettevõtte väärtused?
- Kuidas inimesed saavad ettevõttega ühendust võtt?
Näide:
4. Vaata, et ettevõttega seotud info oleks profiilil korrektne
Vali profiililt “Edit page” võimalus ning vaata üle kogu ettevõttega seotud informatsioon, mis on nähtav ka teistele. Kas oled valinud õige ettevõtte tegevusvaldkonna ja asukoha? Kas oled valinud kõikvõimalikud ettevõtte teenuste ja toodetega seotud hashtagid? Kõik need sätted aitavad teha profiili leitavamaks ning profiili külastajale arusaadavamaks.
5. Vali õige üleskutse nupp (call-to-action button)
Profiilil tunnuslause all asub ettevõtte enda poolt valitud üleskutsega nupp. Mis on sinu ettevõtte jaoks oluline? Kas saada veebilehe külastusi, koolitusele registreerujaid, e-maile või midagi muud?
6. Postita nii tihti kui võimalik
LinkedIn on see kanal, kus ettevõte lausa peab kõigi oma saavutustega uhkustama ning tagasihoidlikkus ei ole voorus. See sotsiaalmeedia keskkond soodustab saavutuste jagamist ning üldiselt on suhtlusvõrgustikus olevad inimesed valmis ettevõtte tegemistele kaasa elama. Postita vähemalt korra nädalas. LinkedIn-is jagamiseks sobivad ka kõik ettevõtte Facebookis ja Instagramis jagatavad postitused, kuid usaldusväärse ja edumeelse ettevõtte imago loomiseks on soovituslik kajastada näiteks järgnevaid teemasid:
- Ettevõtte suuremad eesmärgid tulevikuks – eriti, kui need on roheteemalised
- Töötajate tutvustamine, kiitmine, nende saavutuste jagamine
- Ettevõtte töötajate poolt loodud professionaalsete artiklite ja arvamuslugude jagamine, mis näitavad, et ettevõte ja tema töötajad on oma valdkonnas tegijad
- Ettevõtte ürituste ja kollektiivi tegemiste jagamine
- Teiste loodud uudiste ja artiklite jagamine, mis sobivad ettevõtte valdkonnaga (maini kindlasti teist ettevõtet, et ka nemad näeksid sinu jagamist)
- Oma teenuste / toodete tutvustamine ja tehtud tööde näitamine
- Töötajate postituste jagamine ettevõtte profiilil
- Ettevõttele või tema toodetele ja teenustele antud auhindade, sertifikaatide, kiituste ja arvustuste jagamine
Näide:
7. Määra profiilile kasutajaõigused
Kui ettevõttes puudub üks kindel inimene või tiim, kes vastutab sotsiaalmeedia kanalite eest, siis tasub LinkedIn profiili haldamiseks anda ligipääs mitmele ettevõttega seotud inimesele. Eelnevalt tasub paika panna mingi reeglistik, mis ütleb, millist sisu võib kontol jagada. Selline töötajate kaasamine konto haldusesse suurendab tõenäosust, et konto ei jää unarusse ning postitatakse tihedamini kui korra kuus. Lisaks on suurem tõenäosus, et töötajad käivad LinkedIn kontol ringi vaatamas, reageerivad teiste postitustele ning hoiavad konto aktiivsena.
Konto kasutajaõiguste määramisel on võimalik valida erinevaid tasemeid:
8. Kutsu töötajaid kontot jälgima ja end ettevõttega ühendama
Mida rohkem inimesi on ettevõtte profiiliga seotud, seda suuremat usaldusväärsust see äratab. Lisaks on potentsiaalsetel töötajatel ja partneritel hea võimalus vaadata, millised spetsialistid sinu ettevõttes töötavad.
Tee töötajate seas üleskutse:
- Korrastada oma LinkedIn profiil – lisada kõikvõimalikud läbitud koolitused, oskused, haridus jm
- Määrata ettevõte oma tööandjaks
- Reageerida ettevõtte postitustele ning jagada neid
Näide:
9. Postita kõik tööpakkumised LinkedIn Jobs sektsiooni
Oleks lausa patt jätta kasutamata võimalus leida LinkedIn abil oskuslikke töötajaid. LinkedIn ei ole paljude kasutajate jaoks igapäevane sotsiaalmeedia keskkond, kus mitmeid kümneid minuteid veeta, kuid paljud inimesed on enda oskused sidunud teatud tüüpi töö otsingutega. Seega võimaldab õigete parameetritega töökuulutuse seadistamine sul leida häid töötajaid ka nende seast, kes parasjagu töö vahetusele ei mõtle. Ole valmis ka selleks, et teised ettevõtted ja talendiotsijad võivad sinu ettevõtte töötajatele teha ahvatlevaid pakkumisi.
10. Katseta LinkedIn reklaamidega
Lõpetuseks, kui kõik eelnev on tehtud ning sinu ettevõtte profiil näeb eeskujulik välja, ära karda seda näidata suuremale auditooriumile. Erinevaid reklaamiformaate on mitmeid ning iga eesmärk leiab endale sobiva formaadi. LinkedIn on omalt poolt teinud reklaamide seadistamise üsna lihtsaks ning juhised aitavad ka algajal reklaami seadistamise teekonna edukalt läbida. Tutvu 2022. aasta LinkedIn reklaamijuhistega siin.
Võta meiega ühendust ja räägime, kuidas me Sinu ettevõtte LinkedIni abil kliendini viime.
Autor: Mari-Helena Toompere
Sotsiaalmeedia-ja digiturunduse projektijuht