Reaalsuses on aga Facebooki turundus keerulisem ja sealse reklaamplatvormi väga laias võimaluste spektris on vaja hästi orienteeruda ja omada kogemusi ja teadmisi sellest, mis töötab ja mis mitte.
Minu esimene küsimus Sulle on, et miks Facebook? Kas Sinu kliendid on Facebookis? Kui vastasid jaatavalt, siis tule, läheme edasi.
1. Pane paika Facebooki reklaamide eesmärk
Nagu ma juba eelmises lõigus mainisin, siis Facebook pakub väga mitmeid võimalusi ja mooduseid oma potentsiaalsete klientideni jõudmaks. Seetõttu on ülimalt oluline seada Facebooki reklaamile kindel eesmärk, et reklaami loomine ja optimeerimine õigesti läbi viia. Toon välja mõned levinumad eesmärgid, mille täitmist Facebookis reklaamimine toetab:
Panna kasutaja sooritama mingit kindlat tegevust. Sul on näiteks mõni hooajaline pakkumine või kindel toode, mida soovid müüa.
Tutvustada oma tooteid, brändi, hoiakuid. Facebook on hea võimalus tutvustada oma ettevõtet soovitud sihtrühmale ja tõsta brändituntust.
Koguda oma Facebooki lehele fänne juurde. Hea võimalus kasvatada oma ettevõttele fänne, keda saad pidevalt oma tegemistega kursis hoida.
2. Sihtimine, sihtimine ja veelkord sihtimine
Kui reklaami eesmärk on paigas, siis järgmine etapp on määrata ära need inimesed, kelleni sa jõuda soovid. Kes on Sinu potentsiaalne klient? Noor-vana, mees-naine, Tallinnas või Raplas ja nii edasi.
Facebook pakub sihtrühmani jõudmiseks väga palju erinevaid viise. Facebook muutub järjest targemaks ja järjest täpsemini kaardistavad nad inimeste huve, tegemisi ja eelistusi. Seeläbi muutuvad targemaks ka reklaamid facebookis. Kogudes neid andmeid, pakuvad nad üha paremaid võimalusi reklaamijatel oma reklaamid sihtrühmani viia. Toon välja paar soovitust, kuidas reklaame sihtida:
Esmalt räägin hoopis sellest, kuidas mitte reklaame sihtida või millesse suhtuda pigem ettevaatlikult –HUVID. Facebook pakub üheks reklaamide sihtimise võimaluseks sihtida inimesi nende huvide järgi ja väga suur hulk reklaamijaid ka väga usaldab antud valikut. Mina suhtun sellesse võimalusse ettevaatlikult ja pigem seda võimalust ei kasuta. Seletan kohe, miks: Facebook määrab inimestele huve automaatselt nende tegevuste järgi. Kas oled vaadanud, milliseid huve Facebook Sinu puhul kuvab? Inimestel ajapikku huvid muutuvad ja seetõttu võib Sinu huvi olla endiselt näiteks „autod“, kuigi sõidad juba viimased 5 aastat ainult jalgrattaga, hoides loodust. Sellisel juhul automüüja, kes oma reklaami Sulle näitab, on ebaõnnestunud.
Teatud huvid on Facebookis väga üldised. Näiteks paljudel inimestel, kaasarvatud minul, on Facebookis selline huvi nagu „Food“ and „Drinks“. See, et ma söön ja joon nagu iga normaalne inimene, ei tähenda, et ma mõnd toidupoe või restorani reklaami näha soovin.
3. Facebook Pixel – mis see on?
Kindlasti soovitan ma hakata Sul neid inimesi salvestama, kes Sinu reklaamidele on reageerinud ja kes läbi nende näiteks sinu kodulehele on läinud. Lihtne viis selleks on lisada oma kodulehele Facebook Pixel, mis on koodijupp ja salvestab Facebookist sinu kodulehele läinud liiklust ning võimaldab sul hiljem oma reklaamid just neile sihtida.
See on suurepärane võimalus puudutada oma reklaamidega neid, kes on Sinu vastu juba kord huvi tundnud ja neile end veel ja veel meelde tuletada. Ma luban, et Sinu reklaamide tulemused ainult paranevad sellest!
Need on kaks peamist punkti. Võimalusi on veel ja tuleb aina juurde – nendest räägime juba järgmises artiklis.
4. Facebooki kampaania formaat
Väga tähtis on ka Facebooki reklaamis kasutatav visuaal. Esmalt tuleb vastavalt reklaami eesmärgile määrata, millist formaati soovid kasutada, Facebooki kampaania formaatidena on kasutusel järgnevad:
Üksiku pildiga reklaam– sobib hästi, kui Sinu eesmärk on reklaamida konkreetset toodet/pakkumist ja panna klient ostu sooritama.
Carousel formaat– Kasuta reklaamis mitut erinevat pilti või videot (2-10tk). Sobib hästi, kui soovid oma tootevalikut tutvustada.
Video reklaam– Tutvusta oma ettevõtet, tooteid, brändi.
5. Facebooki reklaami visuaal
Kui oled formaadi osas selgusele jõudnud, siis järgmine samm on see formaat maksimaalselt ära kasutada ehk luua nende võimalustega, mis Facebook pakub, parim võimalik sõnumiedastus.
6. Reklaamtekstid
Teksti lisamiseks on Sul võimalusi 3: pealkiri, reklaamtekst (pildi üleval) ja lisareklaamtekst pildi all. Siin on oluline välja tuua kõik oluline ja lühidalt! Kes Sa oled? Mida pakud? Miks peaksin ostma? Kust osta?
7. Lisa maandumisleht, kuhu soovid reklaami suunata (näiteks koduleht)
8. Lisa reklaamile üleskutse (Osta nüüd, broneeri kohe, võta meiega ühendust jne)
Ülaltoodud punktid on Facebookis reklaamimiseks kõige alus. Selleks, et Facebooki kampaaniatega oma äriliste eesmärkide täitmiseni jõuaksid, on vaja panustada aega ja raha, et tekiks arusaam, mis töötab ja mis mitte.
Kui leiad, et Sinu aeg on kasulikum investeerida oma äri tööshoidmisele, siis võta meiega ühendust ja räägime, kuidas me Sinu ettevõtte Facebooki reklaamide abil kliendini viime.